ring logo

Arbeidsmarktcommunicatie concept

 

Wat is arbeidsmarktcommunicatie?
Structureel communiceren naar de interne en externe arbeidsmarktdoelgroepen en hun beïnvloeders met als doel het werven van nieuwe medewerkers, het positief beïnvloeden van het werkgeversmerk en/of het contact onderhouden met huidige, potentiële en oud-medewerkers.

 

Waarom is een arbeidsmarktcommunicatie concept zo belangrijk?
Een arbeidsmarktcommunicatie concept zorgt ervoor dat alle communicatie op het gebied van uw arbeidsmarktcommunicatie gelijk is en de juiste uitstraling heeft. Of het nu gaat om employer branding, een wervingstraject of corporate identity, het arbeidsmarktcommunicatie concept helpt bij het consistent uitdragen van deze communicatie. Kortom, het arbeidsmarktcommunicatie concept is de blauwdruk voor al uw communicatie.

 

Hoe werken wij?
Wij ontwikkelen samen met u een arbeidsmarktcommunicatie concept. We starten met een creatieve brainstormsessie om belangrijke vragen zoals ‘’Hoe wil ik me als werkgever presenteren?’’ en ‘’Wat zijn de kernwaarden van mijn organisatie?’’ te beantwoorden. Daarnaast wordt er bepaald wie de interne en externe doelgroepen zijn (werknemers in dienst en welke moeten worden aangetrokken). Nadat de waarden en wensen zijn vastgesteld ontwikkelen wij het concept welke vervolgens wordt gepresenteerd en kan worden uitgerold in een intern- en extern arbeidscommunicatieplan.

 

Om tot een goed arbeidsmarktcommunicatie concept te komen is het belangrijk om een sterke corporate identity te hebben, een employer branding strategie te ontwikkelen en te denken aan de internal en external branding van uw organisatie.

 

Neem vrijblijvend contact met ons op voor een goed gesprek met een kop koffie. Wij denken graag met u mee!

 

Neem contact met ons op